Jan 27, 2011

Decentný kopanec Hadej Nohy


Keď mám chvíľu času a voľného miesta v hlave, premietam si, čo som už všetko zažila a aká pohroma sa mi ešte nestala a mala by som sa na ňu tak trochu aj pripraviť. Chvíľu času a voľného miesta v hlave mám presne dvakrát do roka - 25.12., keď je navarené, napečené, prádlo požehlené a práčke tiež zvyknem nechať sviatok a vo Veľkonočný pondelok, kedy sa 4/5 našej domácnosti dajú na orientačný beh po okolí spojený so zberom figúr z hnusnej čokolády, euroviek rozličnej hodnoty a fáboriek besných farieb. To ja sa zamknem v príbytku a tvárim sa ako čerstvá mŕtvola (práčka spolupracuje). Takže od dátumu mojho narodenia som už videla, ako otec skáče z okna s opršaným vianočným stromčekom v ruke, stihla som resuscitovať našu korelu Jacqueline, presúvala som sa tri kilometre cez mesto za bieleho dňa v žabovozelenej gumenej plávacej čiapke z plavárne domov, zašili mi ranu na ruke bez akéhokoľvek umŕtvenia ako snajperovi a kopla ma Hadia Noha. Mierne, ale dosť presne.

Hadia Noha je dáma, s ktorou sme pobudli chvíľu v domove pre chronických hľadačov a nás ostatných, jedným slovom inlande. Boli to krásne časy, keď sa dala aj ranná káva piť tak nejak osamote a predsa len s partiou, hej, je mi za inlandom smutno. No aby sme prišli k meritu veci - Hadia Noha ma jedným decentným kopancom posunula k láske k mafinom. Mafiny som predtým nepekávala, hoci sú skladné, ľahko transportovateľné a úhľadné sa už narodia. Pre moju domácnosť ich je stále málo a ako desiata sa neosvedčili. Ten druhý dôvod berte s rezervou, keby ste mojim deťom zabalili na desiatu tehlu, spoľahlivo prinesú naspať antuku, v tom to nebude.
Ale v jednej diskusii Hadia Nožička poskytla recept na mokka-banánové mafiny a to bol kop zvaný gól.

Mafiny sa pripravujú zmiešaním suchej zmesi s mokrou, na tú suchú potrebujeme normošálku a toto:
1 a pol šálky polohrubej múky
štipku soli
1 vanilkový cukor
3/4 šálky hnedého cukru ( ak máme doma len biely, dáme 1/2 šálky)
3/4 čaj. lyžičky sódy bicarbony
3/4 čaj. lyžičky prášku do pečiva
sekané orechy, alebo čokoládu, alebo oboje pol na pol

Na mokrú zmes použijeme znovu našu normošálku a nasledovné:
1/2 šálky rozpustenej Hery
1 vajce
2 zrelé banány
1 a pol lyžičky instantnej kávy rozpustenej v troche vody

Suchú a mokrú zmes zmiešame, pripravíme/vymastíme si formu na mafiny (už je neskoro volať kamoške, aby kúpila v IKEA) a dávkujeme lyžicou do výšky troch štvrtín otvorov. Pečieme pri 180 stupňoch, samozrejme, špajdlový test je v tomto prípade nevyhnutný.

Robievam ich rovno z dvoch dávok, aby som mala asi tak na tri hodiny pokoj od sladkých zadkov a mohla sa venovať inej prospešnej činnosti. Viete, koľko koriel ešte čaká na to, aby ich niekto zresuscitoval?

No comments:

Post a Comment